AB Erasmus+ Programı KA204 Yetişkin Eğitimi Alanında Stratejik Ortaklıklar Projemiz Desteklenmeye Hak Kazandı



Üniversitemiz Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Kurumlar Sosyolojisi Ana Bilim Dalı’nda görevli Dr. Öğr. Üyesi Tülay Kaya’nın “Readjusting to life: The Development of an Innovative Online Guide for the Social Inclusion of People with Acquired Disabilities” (Hayata Yeniden Uyum Sağlama: Sonradan Engelli Olan Bireylerin Toplumsal Hayata Dahil Olmaları için Yenilikçi Bir Çevrimiçi Kılavuz Geliştirilmesi) isimli projesi, Avrupa Birliği Erasmus+ Programı Yetişkin Eğitimi Alanında Stratejik Ortaklıklar (KA204) kapsamında 146.664 Avroluk bütçesi ile Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenmeye hak kazandı. 

Başvuru aşamasında, projenin kabul edilmesi için yapılması gereken işlemlerde Üniversitemiz Avrupa Birliği ve Uluslararası Projeler Ofisi’nin vermiş olduğu destek ile kabul alan projemizin konsorsiyumu Türkiye, İskoçya, İspanya ve Yunanistan olmak üzere dört ülkeden oluşuyor. İstanbul Üniversitesi’nin koordinatörlüğünde Üniversitemiz İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü İnsan Kaynakları ve Yön. Ana Bilim Dalı’nde görevli Dr. Öğr. Üyesi Neşe Çakı’nın da araştırmacı olarak yer aldığı proje, SEADDER (Türkiye), Süleymanpaşa Engelsiz Yaşam Derneği (Türkiye), Civic Computing (İskoçya), Fams Cocemfe Sevilla (İspanya), IASIS (Yunanistan) ortaklığında yürütülecek. 26 ay sürecek proje kapsamında, sonradan fiziksel veya duyusal engelli olan yetişkinlerin toplumsal hayata yeniden dahil olma süreçlerini dijital teknolojilerin yardımıyla kolaylaştıracak çevrimiçi bir kılavuz geliştirilmesi hedefleniyor.

Proje, Erasmus+ KA204 Yetişkin Eğitimi İçin Stratejik Ortaklık Programı Kapsamında Üniversitemizde İlk Defa Yürütülecek

Yürütme Kurulu Başkanlığı'nı Üniversitemiz Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Oral Öncül’ün ve koordinatörlüğünü İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bekir Kayacan’ın yaptığı Avrupa Birliği ve Uluslararası Projeler Ofisi tarafından iş ve işlemleri takip edilecek olan proje, Erasmus+ KA204 Yetişkin Eğitimi için Stratejik Ortaklık Programı kapsamında üniversitemizde ilk defa yürütülecek.


Çevrimiçi Bir Kılavuz Hazırlanması Planlanıyor

Sonradan engelli olma haliyle karşı karşıya kalmak, kendi başlarına bireylerin ve ailelerinin yaşamında yeni ve ani bir geçiş süreci anlamına gelmekte. Araştırmalar, yaşamlarının bir aşamasında engelli olan çok sayıda kişinin eğitim, iş ya da sosyal yaşam gibi eski günlük rutinlerinden kendilerini izole ettiğini gösteriyor. Proje konsorsiyumunu oluşturan ülkeler, sonradan engelli olan yetişkinlerin sosyal yaşamdan izole olmaları ve istihdam edilme oranlarının düşük olması gibi sorunları kadar, bu bireylerin ve ailelerinin yaşadıkları toplumun yeniden aktif üyeleri olmaları hedefini de paylaşıyorlar. Bu nedenle, projenin hedef kitlesini oluşturan sonradan engelli olmuş bireylerin, yaşamlarında aniden gündeme gelen bu kritik geçiş döneminde gündelik yaşamlarına olabildiğince hızlı dönüş yapabilmeleri için ihtiyaç duyacakları bilgilere hızla erişebilecekleri ve mevcut hizmetleri koordine bir şekilde sunan çevrimiçi bir kılavuz hazırlanması planlanıyor. Söz konusu geçiş dönemi, sonradan engelli olan bireyin yaşam koşullarının uzun vadede iyileştirilmesinin ve istihdam edilme olanağının artırılmasının da ilk adımı olarak görülüyor.

Oluşturulacak çevrimiçi kılavuzla, projenin hedef kitlesi için ev dışındaki yaşamı mümkün olduğunca erişilebilir kılarak yaşamlarını yeniden düzenlemelerine yardımcı olacak bir araç sağlanması hedefleniyor. Bu çevrimiçi kılavuzun sadece sonradan engelli olan yetişkinlerin değil, bu durumla karşı karşıya kalan bireye ilk elden destek olacak ailelerinin de ihtiyaç duyduklarında yararlanabilecekleri bir kaynak olması amaçlanıyor.